30 sept 2014

Ruta de l'aigua

Diumenge passat vaig sortir a entrenar per muntanya, com habitualment, acabant de preparar el cos per la Oncotrail de dissabte. La idea era fer uns 20 kms sortint desde casa a Santa Cristina, i arribant a Sant Feliu. Vaig pensar poc en el recorregut, fàcil, camp de practiques, Can Llaurador, Tita negre, Plana Basarda, Sant Baldiri, Creu d'en Barraquer, camí de la Murtra (el llarg), Casanova i arribant per la zona de l'escola Gaziel.
Van sortir uns 16'5 kms i els vaig fer a un ritme suau.
Lo curiós del tema es que, a la tarde, mirant el facebook vaig veure que el company Pere Alsina va fer una entrada al seu blog (http://perepeterpan.blogspot.com.es) per cert un blog 100% aconsellable, sobre la Ruta de l'aigua.
Hem va fer recorda que el diumenge s'hauria d'haver celebrat la 33a edició de la Ruta de l'aigua, i dic s'hauria, per que aquest any, i pel que sembla mai mes, es tornara a fer.
Grup Natura de la parròquia de Vilartagas de Sant Feliu eren els creadors i els que any rere any han organitzat aquesta magnifica caminada per les muntanyes dels voltants de Sant Feliu. Recordo quan jo era un nen, crec que la primera vegada la vaig fer amb 6 anys, aquest dia amb il.lusió, era un dia on m'havia d'aixecar ben d'hora, la sortida era a les 8 del mati, havia d'esmorçar "fort", era el que hem deia el meu pare, preparàvem la motxilla amb quatre coses, aigua, chubasquero, entrepà i Isostar!! Preparar el dorsal, d'aquells de plàstic de Coca-Cola!!. El millor d'aquell matí era poder disfrutarlo amb el meu pare a la muntanya!! Sempre recordaré les paraules, "Te ha dao una pajara...", "Te ha pillao la vieja...", tot es resolia amb l'entrepà i vinga a continuar caminant!! Els avituallaments amb els cantis per veure aigua ben fresca i aquell avituallament amb el pa amb vi i sucre!! Quins records!! Quan acabaves et donaven la medalla de fang, fetes pel cosí del meu pare en Ricardo, però et donaven la de l'any anterior si havies participat!! 
A l'ultima edició que vaig participar, ja a un altre nivell, corrent,  va ser a la malaida edició del 2012, la 31, on ens va deixar el jove Joan Vendrell. Aquell dia vaig acabar molt content per que vaig fer la tercera posició, però l'alegria va durar poc, fins que hem va donar l'agre noticia, des de aquí vull fer el meu petit record a un nen que aquell dia disfrutava de la muntanya com jo ho feia de petit.
Precisament aquell dia el recorregut va ser el mateix que jo vaig fer el diumenge i coses de la vida, va ser el primer dia que vaig decidir parar un moment davant del monument que li van fer al jove Joan a la Creu d'en Barraquer, vaig pensar en ell durant uns minuts.
Agrair al Grup Natura per tots els anys que han organitzar aquesta caminada, pensada per tothom, des de corredors fins a familias amb nens.

Gracies

Salut

No hay comentarios: