12 dic 2008

El Pont dels Jueus

La novel·la d’en Martí Gironell (conegut per molta gent com l’home del Trànsit, al canal 3/24 i al programa dels Matins d’en Josep Cuní) es l’últim llibre que he llegit i que vaig acabar fa un parell de setmanes. El llibre explica com va ser la construcció del pont que dona accés a l’antiga vila de Besalú, i histories que van ocórrer al voltant d’aquest, des de histories d’amor fins a efectes fantàstics que trobem tant en una gran i inesperada crescuda del riu Fluvià, com en personatges estranys que surten quan el protagonista camina per un bosc proper a Besalú. La meva valoració sobre el llibre es bona, m’agraden els llibres que transcorren en aquestes dates i que narren histories properes a la realitat, l’únic inconvenient que li trobo, opinió personal, és les parts fantàstiques, al iniciar el llibre esperava una historia, com he comentat, mes realista i molt mes basada en la construcció del pont, i la meva decepció va ser quan vaig arribar a aquestes parts fantasioses, que no dic que estiguin malament, però pel meu gust i pel tipus de llibre que jo esperava, sobraven. Tot i això crec que es un relat entretingut i molt aconsellable. Ara estic endinsant en el mon d’en David Martín, al llibre el Joc de l’Àngel de Carlos Ruiz Zafon i ja també amb ganes d’acabar-lo per començar el nou d’en Marti Gironell, La venjança del bandoler!!

No hay comentarios: